Köp- och leveransvillkor
Nedan finner du nödvändig information, men sammanfattningsvis är det lätt att handla och vara kund hos oss. Vi använder oss av Swish och paypal som betalningsmetoder och vi skickar med postnord Varubrev 1:a klass samt MyPack vid större försändelser. Skulle vi skicka fel produkt eller är du missnöjd med något kontakta oss direkt så löser vi det smidigt. Vi strävar efter 100% kundnöjdhet.
Innan du skickar tillbaka, kontakta gärna oss innan för bästa lösning.
Retur till:
Discgolfprint Sweden AB
Humlegatan 2B
263 38 Höganäs
Att tänka på vid design
Använd bilder med så hög upplösning som möjligt, vi rekommenderar minst 200 ppi. Tryck som ligger långt ut på kanten på discen kan bli lite diffus vid tryck samt slitas snabbare, lämna gärna ca 1-3 cm marginal till kanten beroende på disc för bästa resultat. Vi förbehåller oss rätten att neka designer som innehåller olämpligt och/eller stötande innehåll. Detta gäller exempelvis, men är inte begränsat till, rasistiska och nazistiska logotyper, motiv och/eller budskap. Discgolfprint har tolkningsföreträde på de logotyper, motiv och/eller budskap som laddas upp på discgolfprint.se.Färg och vikt på discar
Alla discar är vita om inget annat anges. Vikterna kan variera men oftast är det närmre fullvikt på alla discar.Betalning
Säljaren kan kräva betalning för varan från den tidpunkt då varan skickas från säljaren till köparen.
Om köparen betalar med kreditkort eller betalkort kan säljaren reservera köpesumman på kortet vid beställningstillfället. Kortet debiteras samma dag som varan skickas.
Vid betalning mot faktura skickas fakturan till köparen i samband med att varan skickas. Fakturan har en betalningsfrist som framgår av fakturan och är minst 14 dagar från det att varan mottagits.
Köpare under 18 år kan inte välja betalning mot faktura.
Leveransvillkor
Leveranstiden är 2-4 arbetsdagar inom Sverige. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget. Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Fraktkostnaden för en beställning debiteras automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Vid beställning från vårt sortiment sker leverans i enlighet med angivna fraktalternativ. Observera att leveranser utanför EU eller till länder där tullhantering krävs kan medföra extra avgifter, såsom tull och moms, som debiteras av det aktuella landets tullmyndighet. Dessa avgifter är utanför vår kontroll och ska betalas av mottagaren. Vi rekommenderar att du kontrollerar tull- och importbestämmelserna i ditt land innan du beställer för att undvika oväntade kostnader. För frågor om leverans eller avgifter är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.Ångerrätt/Reklamation
Ångerrätt
Du som konsument på discgolfprint.se har 14 dagars ångerrätt på ditt köp (innefattar inte egendesignade discar).
Detta gäller oöppnade produkter i orginalutförande i samma skick som det mottogs.
Vill du ångra ditt köp så kontakta oss på Discgolfprint genom e-post. Du som konsument står för returfrakten.
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
För de specialbeställda produkter har vi ingen ångerrätt. Om din produkt har fått transportskador, fel disc eller fel tryck har du rätt att skicka tillbaka produkten inom 14 dagar och få alla pengar tillbaka, du står för returfrakten. Kontakta gärna oss innan för bästa lösning.
Reklamation
Om inget annat anges så har du 2 års garanti på tillverkningsfel på produkter som du köper hos oss.
Om någon produkt i din beställning är skadad eller felaktig ska du reklamera den inom skälig tid från det att felet upptäckts, helst omedelbart. Om en produkt är felaktig står vi för returfrakten och ersätter dig med det belopp du betalade för produkten samt eventuell avgift för postförskott och frakt. Återbetalning sker inom 30 dagar. Om du vill få ett nytt exemplar av samma produkt skickar vi en ny utan kostnad samt ersätter returfrakten.